Alla inlägg under mars 2008

Av Cenntia - 30 mars 2008 20:13

Har blivit lite sömn den här helgen.


Fredags blev det arena med F och fler, vilket var mycket skoj, bra musik och en rejäl fylla. Tur jag fick åka med A hem eftersom hon jobbat.


Lördagen var det vågrätt soffläge framför TV'n som gällde. Min J hade köpt "Gilmore Girls season 5" till mig så nu har jag sett den. Först på kvällen som jag började återfå livskrafterna, fast då haf J åkt på ferre och Bullen var här för att spendera natten här då Madre  och G åkt till Sthlm för att gå på Eagles.

Natten började bra, Bullen sov i sängen vid mitt huvud, men sen kom Älskling hem och då vart det livat i holken. Bullen skällde, J var asknack och härjade och jag ville bara sova. Men det är roligt å!


Idag väckte Bullen mig vid halv tio så då gick vi en liten promis innan vi gick in och la oss i soffan och kollade film. Sen har det varit en halv seg dag, Lillasyster kom hit så jag klippte hennes lugg, men sen har det mest varit dött tills J kom hem och vi städade lite och jag lagade lite god mat åt oss.


Nu är han och kollar på hockey hos en kompis och jag donar tvätt. Så jävla tråkigt, men vad gör man inte om ens Älskling inte har några rena kalsipper?


Imorrn blir det praktik, om inte "surret" sätter in, har lite känningar. Hoppas inte.


Hårdrock 

Av Cenntia - 28 mars 2008 10:25

Tranan var roligt i onsdags, god mat, trevligt sällskap och bra musik (när Puben öppnade). A blev full som ett ägg och F kom förbi och tog en öl med mig efter hon slutat jobba. Fick lön på natten, vilket jag inte trodde jag skulle få och det var dubbelt så mycket som jag trodde jag skulle få så det var trevligt.


Morgonen efter vaknade jag av att J och hans lillasyster klev upp 0700 och sen kom de in och väckte mig ur min slummer vid 0745. Var ju till Psykologen igår, fick vänta i 45 min, fick pengarna tillbaka och inne hos honom fick jag en tid hos en terapeut och en remiss till en hudläkare.


Åkte sen till Granny och fikade lite innan vi åkte och handlade.


På kvällen blev det "Criminal Minds" hos A, som vanligt, fast det var det konstigaste avsnitt jag sett. Mådde dåligt igår kväll så jag la mig tidigt och har sovit nästan hela natten, vaknade bara 3 ggr.


Ikväll blir det Arena för hela slanten med F. Förferre i replokalen och sen lite härlig Bns-Punk.


Ha d King 

Av Cenntia - 26 mars 2008 11:18

Det blev surt i förra inlägget, med det reder sig. Tur jag har Kärleken min.


Idag kommer Bullen hit runt 2 och sen kommer J's 5-åriga syster vid 4 och ska sova här. Det kommer bli spännande att se vad Bullen säger om det.


Ikväll blir det käk på Tranan med A och Jo. Kommer att bli skönt att få komma ut med chicksen och snacka killar, äta och dricka alkohol.


Imorrn är det psykologen som gäller, får se om det ger nåt.

Funderar på att börja käka medicin igen, jobbigt det här.


Ha d King för fan!

Av Cenntia - 25 mars 2008 23:18

AAAAAAAAHHHHHH!!!!


Jag tror jag blir tokig


Det tar aldrig slut


Vill inte ha det så här nå mer



Fan vad less jag är på att leva just nu 

Av Cenntia - 24 mars 2008 22:05

J åkte till Karlstad för att gå på hockey med sin äldsta bror och två till så nu är man gräsänka tills imorrn. Känns inte så förfärligt härligt.


Idag har det tvättats och så kom min lillasyster och Bullen på besök. Det första Bullen gjorde var att gå igenom alla rum och sen ställa sig i hallen och titta frågande på mig, som för att säga "Var är min bästa lekpolare J?". Han är så söt.


Det har ju varit "Star Wars" V & VI idag och första filmen sågs hemma och den andra sågs hos A. Lekte samtidigt med min älsklingskitunge fast han var rejält grinig mot slutet så då var han mest en skitunge. :)

Sen blev det "So you think.." och "CSI" innan jag tog min tvätt och knatade de långa metrarna hem och här sitter jag nu.


Fika och en film för att sen sova (hoppas jag)


Ha d King 

Av Cenntia - 23 mars 2008 22:07

Långfredan blev det angling på sjön, fast mest öl och korvgrillning. Alla jag gillar var där, och några som inte är så poppis hos mig. På kvällen blev det husfest av värsta slaget, så grymt roligt! Roligast var att min A var med. :)


Påskafton inleddes med att vara baksön och sen en bastant påskmiddag hos Madre och mycket skratt. Granny var med och hon är så rolig.


Idag har vi varit på 5-årskalas då J's lillasyster fyller år så då vart det massa kakor, tårta, presenter och två sockerhöga 5-åringar som virvlade omkring.


Ledig i veckan så det blir promenader med A på mornarna och förhoppningsvis några A och L-filmer.


Ha d King 

Av Cenntia - 20 mars 2008 14:36

Nu är Påsken i antågande och dagen har varit påskpyssel på jobbet och en sväng på stan med A och hennes bäs. Ska över ikväll och få ögonbrynen noppade och kolla på "Criminal Minds".


Imorrn blir det angling och fest, påskafton betyder mat hos Madre, påskdagen-mat hos svärmor och måndag blir det nog mat hos Padre. Mycket hattande men gratis mat. :)


J jobbar på fjortisdisco till 0100 inatt så jag blir själv några timmar, men det blir nog sängen tidigt.


Glad Påsk för fan! 

Av Cenntia - 19 mars 2008 07:17

Att sova har nu blivit en större grej än nånsin, är så förbannat trött på kvällarna, men ändå drar jag mig för att gå och lägga mig fastän jag vet hur skönt det är att krypa ner under täcket. Inatt har jag "bara" vaknat 2 ggr så jag var faktiskt pigg när klockan ringde 0630, så jag låg kvar och myste lite och insåg att jag inte behöver vara på jobbet förrän 0845 (och jag kan gå dit på en kvart) så jag sitter nu i godan ro och njuter av en kopp te.


Jag har insett att jag har väldigt djupa känslor för min J och jag menar inte pirr-i-magen-kär utan trygghet-leva-livet-lycka-kär. Ganska skönt att han får mig att känna mig trygg nu när det är som det är.


Idag: Syslöjd med 4-6:or... dom stickar...känns som om det kommer sitta en sticka i nåns öga innan dagen är slut.


Pu & Knu

Ovido - Quiz & Flashcards