Alla inlägg under mars 2009

Av Cenntia - 11 mars 2009 21:22

Vet att jag inte bloggat så mycket på senaste, men jag har haft mycket på jobb och på fritiden. Kan bara skämmas och säga förlåt.


Det som hänt sen senast är att jag målat lite gamla möbler, pratat färg, skrivit på hyreskontraktoch funderat sönder hjärnan.


Idag har jag gjort en undeersökning av magen. Vilket betyder att jag tvingades dricka 4 liter laxeringsmedel igår. BLÄ!

När jag kom på sjukhuset imorse var jag beredd på en koloskopi, men det kompletterades med en gastroskopi också. Fick 2 lugnande sprutor så jag var ganska trött efteråt. Så en kamera uppkörd i stjärten och en nedkörd i halsen. Jag föredrar den i halsen. Har tagit vävnadsprover från tarmarna och tydligen så har jag också ett bråck i magmunnen. Blir kanske operation. :(


Imorrn väntar jobb och i helgen så vet jag faktiskt inte vad som händer..

 Kanske lite mys om jag har tur.


NU: Sängen och sova.


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 2 mars 2009 19:21

I onsdags så flögs det till Edinburgh, blev helt förälskad i staden, och där togs det in på hotell med Kebob och Jocke. Jag fick bäddsoffan..


På torsdag morgon så satte vi oss på bussen till Inverness där Älin mötte upp oss, kramkalas! Knatade till hotellet K och J skulle sova på och sen blev det käk. Senare på kvällen mötte även Flummsan och Kenny upp och sällskapet var fulltaligt. Det blev en helkväll på en tokmysig pub med mat, öl, skotsk folkmusik live och prat.

Fredagen börjades bakis men när vi kom på båten som skulle föra oss över Loch Ness så lättade det. Släpptes av båten vid Urqheart Castle där vi gick runt och förundrades. Efter en hisnande busstur, i vänstertrafik, så vandrade vi runt i Inverness. På kvällen beställde vi hem pizza och spelade Wii hela kvällen.

Blev en sen kväll och när jag vaknade på lördagen så längtade jag inte speciellt efter 3½ timme på buss till Edinburgh. Fick en liten ångestattack på bussen men Älin lyckades prata bort den åt mig, hon hotade även med sång.

Hela lördagen vandrade vi runt i Edinburgh, shoppade och böjde nackarna för alla magnifika hus. Blev en taxifärd till hotellet och väl där var jag som en urvriden trasa.

Sov såklart över på söndagen så det blev stresstresstress och vi fick springa till gaten på flygplatsen. Resan hem gick fort och väl hemma i Sverige var vi nöjda åt högertrafiken och det fina vädret.


Idag har det varit jobb, skönt att vara tillbaka igen i gamla vanor. Är trött som en tok nu så det är inte långt kvar till dusch och sänggående.


NU: Leta inspiration för lägenheten


Mental HighFive

Ovido - Quiz & Flashcards