Alla inlägg under oktober 2008

Av Cenntia - 29 oktober 2008 17:23

..kommer min älskling hem :) Imorrn närmare bestämt. Men vi kommer troligen inte ses förrän fredag kväll eller på lördag. Jag har saknat honom, särskilt det senaste dygnet. Det kan bero på att vi nu har gjort upp en "plan" om hur vi ska förbättra vårat förhållande. J är så bra på att prata nu för tiden, vilket är väldigt skönt, och det känns som om våra bråk kan bli färre. Trots allt så vill jag ju leva med den lilla popnörden jämt. :)


Den här veckan spenderas hos A för hennes älskling är i Sthlm, så jag bor här. Inte så pjåkigt om jag får säga det själv, en skön säng, en grinig/söt Bäs och INGA KATTER! Känns redan bättre i luftrören, hostar inte lika mycket.


På lördag smäller det, då är det Halloween och fest i Gula Huset. Vi ska klä ut oss och ha attans så skoj! :)


Jag har nu gått från att ha varit blondin i flera år till att bli brunett. Haft lite funderingar ett tag och igår så slog jag till. Tack Fri för hjälpen :)


 Nu är det Rock 'n' Roll igen

Av Cenntia - 22 oktober 2008 12:45

Undrar hur länge man kan vara förkyld med dunderhosta innan man blir galen?


Idag är det samma agenda som för de senaste dagarna:

Äta frulle

Gå ut med Bullen

Diska

Städa

Hosta


Fan vad tråkigt egentligen. Jag umgås med en hund hela dagarna. Fast han är ju ganska rolig, speciellt när vi kastar bollar ute i trädgården.


Funderar starkt på lite manikyr, de har blivit så långa att jag nästan inte kan skriva på datorn längre. Men som sagt, bara funderingar än så länge, de hinnr nog brytas av innan jag får tummen ur arslet och gör något åt det.


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 20 oktober 2008 15:43

Tamejfan om jag inte är sjuk igen! Trodde jag blivit frisk i fredags så jag festade om lite i lördags... Dumt gjort, här sitter jag med förkylning och feber. Sopa!


Men det var roligt, on än lite konstigt, i lördags. Mer om det blir det inte.


Host 'n' Fräs


(Ännu ett tråkgt inlägg, är inte så kreativ när jag är sjuk tydligen)

Av Cenntia - 18 oktober 2008 16:12

Idag har jag ägnat min dag åt att lägga pussel med Lillasyster. Ett 1000-bitars. Efter ungefär 50 bitar så sitter Lillasyster och muttrar och överväger tejp innan hon ger upp och säger: Nä, nu finns det inga bitar kvar som passar med varandra!

Gissa vem som bröt ihop och skrattade tills tårarna rann. :)


Ikväll blir det nog fest med folk. J är och kollar på trav och dricker grogg med Stora Storebror och nån till. Så jag får väl ta hand om mig själv. Men det blir nog kul.


Madre har varit på "jaktritt" så nu har hon och F's mor kommit hem och sitter nere och dricker vin. Hon kommer vara jättedålig imorrn. Moahahaha! (evil laugh)


Rock 'n' Roll


(Fan vilket ointressant inlägg det blev idag..håll till godo)

Av Cenntia - 16 oktober 2008 10:59

Japp, min förbannade förkylning vill inte ge med sig eller bli värre. Känns som ett dödläge nu, jag har lite feber, men är så trött i kroppen så jag orkar inget, näsan är igentäppt och huvudet värker. Blä Blä Blä!

Sluta gnäll kanske du tänker men jag känner min kropp väldigt väl så jag väntar på att nåt ska hända så jag hamnar på sjukan igen. Varför tror jag att jag hamnar på sjukan?


Ex 1: Hade varit i Bns i 3 veckor för praktik när jag pluggade i sthlm, hade lite ont i huvudet när jag la mig på söndag kväll, vaknar på måndag med mer ont i huvudet, sjukanmäler mig och somnar om. Vaknar några timmar senare och är jättesjuk, ringer Madre och berättar mina symptom, hon kastar sig i bilen och kör i full fräs ner till sthlm, hämtar mig och det hela slutar i 4 dagar på intensiven och 4 dagar på en avdelning med Hjärnhinneinflmmation, för andra gången i mitt liv. Den du!


Ex 2: Är lite förkyld när jag lägger mig hemma i Bns, vaknar med lite feber, sjukanmäler mig, är ensam hemma hela dagen, Madre hem sent från jobbet och ser hur jag mår, hon ringer sjukvårdsrådgivningen och det hela slutar med ambulans ner till Gävle där jag ligger nån vecka med Mykoplasma (allvarlig lunginflammation). Den du!


Jag har en tendens att inte bara bli sjuk utan jag blir JÄTTESJUK som sagt, har en journal lika tjock som bibeln.


Nu till roligare saker!

Nästa vecka blir min älskade pojksnopp 23 år och jag ska göra en tårta till honom. Jag kan för allt i världen inte laga mat, men jag är king på roliga tårtor. Ha några motiv att välja mellan. Och har en rolig present också.  :)


Imorrn så åker jag hem, har varit borta en hel vecka nu och jag saknar min familj. Känner mig sliten mellan Sthlm och Bns nu, jag vill ju vara med J jämt samtidigt som jag saknar min familj. Men man kan inte ha kakan och äta den. Får jag ett jobb nånstans så känns det mer bestämt var jag hör hemma egentligen. Tänk om jag får jobb i Kiruna! :S


Fastnade framför ett sånt TV-shop-program. Jag är hopplös, blir alltid så sugen på att köpa nåt så jag antar att jag är lättlurad.


Nu: Frulle och film

Sen: Kanske orkar ner på stan, troligen inte.


Fräääs!


Av Cenntia - 15 oktober 2008 13:50

Sitter i S-tälje och mår inte nå vidare.

Näsan är igentäppt, skallen värker och jag har grymt svårt att andas. Orkar inte resa så jag kommer inte hem idag som jag planerat. Men de ändrade planerna blir bra ändå.


Helgen har varit mycket rolig.

Fredagen inleddes med fika på Krokanen med A och Jo, mysigt att vi kunde göra nåt tillsammans, var ett tag sen. Sen bussen ner till Sthlm och pendeln till S-tälje. Väl där blev jag hämtad med bil av J och hans kollega. Hem till lägenheten och göra sig lite snygg innan det blev fest. Lite sådär stel stämmning i början men med alkoholen så kom snacket igång också. Kvällen fortsatte på O'learys här och sen ett litet gruff på vägen hem, men det löste sig på lördag morgon. :)


Lördagen var hur kul om helst!

En förvirrande resa till Tutthöna i Solna, matlagning och sen middag. (Kan säga att maten knullade i munnen, så gott var det.) Sen blev det förferre, grabbarna grus kom och sen iväg för att kolla när de spelade. Lite folk men jag och Tutthöna hade roligt. Hemvägen var tortyr, min fötter kom inte överens med mina snygga skor. Väl hemma hos Tutthöna så åts det ostkrokar och lyssnades på PL-Mange. Sen somnade jag tydligen knall och fall i soffan.


Söndag innebar mysdag. J mötte upp mig på stationen och iväg på stormarknaden för att handla. Tacos till middag och en film, "Wedding Crashers", och sen i säng.


I måndags vaknade jag ,och tog mitt straff, förkylningen var ett faktum och de senaste dagarna har jag legat i soffan som en slagen champion och kollat på tv med en arsenal av alvedon, snus och vätska bredvid mig. Tack gode gud för mina sms-beroende tjejer hemma.


Fräs 'n' host på dig fucker


Av Cenntia - 9 oktober 2008 20:32

Nyss hemkommen från mosters kalas med massa bullar och saft i magen så jag känner mig som en gravid sjöko. Men roligt var det, hela släkten var där nästan.


Annars så har dagen varit lite udda. Var tvärpigg redan klockan halv 7 imorse så jag låg och filosoferade en stund innan jag klev upp och slängde in en tvätt och gjorde frukost åt Madre och mig. Sen åt jag framför Tv'n innan jag tog en promis med Bullen i regnet och ringde J och sa god morgon. Tror det var uppskattat. Lite sådär halvmörkt ute så det var mysigt. Sen blev det en liten disk innan jag trakasserade Jo för att hon skulle vakna. Hann även skicka ett mess till A för att förvåna henne att jag var uppe så tidigt. Lite senare vaknade äntligen Jo så vi bestämde oss för en tripp till Southampton. Väl där så inhandlade jag en urgullig scarf till Bullen, godis i mängder och en toksexig kjol att ha i helgen. Sen blev det en sen lunch på tacobaren med F och hennes E. Väldigt trevlig dag må jag säga. Har mest blivit slapp framför Tv'n på eftermiddagen, Madre snodde datorn.


Nu funderar jag starkt på att ta en kopp te och läsa lite.


Sov gott Rocker

Av Cenntia - 8 oktober 2008 15:57

Äntligen har jag fått mina pengar!

Inte så där mycket så man gråter av glädje, men jag kommer definitivt klara mig den här månaden. Åker till S-tälje på fredag, känns bra. Har faktiskt planer för hela helgen :)

Fredag: Fest hos en av J's kollegor, ska bli kul att träffa folk från hans jobb.

Lördag: Till Tutthöna i Solna för att gå och kika på när Castillion spelar. Mycket kul att får träffa galningarna igen.


Sen blir jag nog kvar där nere några dagar innan jag vänder näsan norrut igen. 


Idag har det inte varit världens händelserikaste dag, men jag tycker ändå att den har speglats av positiv energi.


Imorrn blir det nog Southampton med Jo och inhandling av lite nya kläder kanske, vill verkligen ha ett par färgade strumpbyxor. Kanske ett par stövlar..


Nä nu får det vara nog, Family guy reprisen snart.


Hårdrock!

Ovido - Quiz & Flashcards