Alla inlägg under maj 2008

Av Cenntia - 31 maj 2008 12:54

Tisdag morgon åker petit Moi, F,E och Världsmästarn mot Norje och SWEDEN ROCK FESTIVAL! Världsmästarn tillkom tydligen idag, mycket skojsigt :)

Längtar så jag nästan kryper ur skinnet, känslan när man kommer in i Norje och åker förbi festivalområdet är obeskrivlig, det bara spritter i lyckonerven.


Idag är min Älskade J på marknaden och åker karusell med sin lillasyster. jag blev hemma och åkte på tvåttning. Men skönt att det blir gjort iallafall. Måste ju packa inför veckan. :)


Igår var det tokmysigt, städade på dan och på kvällen så gick vi in till Esras och mötte upp Svågern och Svägerskan för att köpa mat. Den tog vi med oss hem hit och satt ute länge och njöt av det fina vädret. Det var tänkt att jag skulle ner på Arena men så blev icke fallet. Gick över till A och körde lite Guitar Hero med henne, Jo och Jo's P. Det gick mycket bättre när jag hade alkohol i mig sist jag spelade. Jo & P åkte vid 21 och då parkerade jag  och A oss i varsin soffa och tittade på "Oceans 12". Mycket bra film. Älskar att Brad Pitts rollfigur alltid äter eller dricker nåt i nästan varenda scen. Klockrent. 


Ikväll ska jag festa, no matter what. Det suger i alkoholnerven nu.

 Till F & A: Ni är de bästa som finns!


'til then; HårdRock! 

Av Cenntia - 26 maj 2008 11:23

Jajjemen, nästa tisdag morgon så sätter sig Petit Moi, F och hennes E i bilen och styr kosan söderut för lite Rock 'n' Roll. Nästan en hel vecka ska vi vara där och jag längtar så jag nästan går åt. :)

Fan vad King det kommer bli!


Helgen har varit slitsam. Hjälpt Madre som varit cafe'-ansvarig på fältävlingarna på stallet här och jag har fått ont i ryggen och i fötterna. Men jag fick spendera en hel helg med Madre, vilket var roligt. 


Och nu: Hårdrock! 

Av Cenntia - 20 maj 2008 12:46

Jag känner mig riktigt råpuckad när jag sitter här och ska lära mig över 20 program som ska användas i jobbet. Undrar om 9 veckors utbildning kommer att räcka?


Hade en pruttnatt och dag igår, drömde mardrömmar och vaknade hela tiden så dagen berodde nog på att jag var så trött.


Snart smäller det jävlar i mig; Sweden Rock festival!


Och nu: Kortkommandon!


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 17 maj 2008 15:48

Det är ju knasigt det här, 17e Maj och när jag tittar ut genom fönstret så snöar det och är 0-gradigt. Pruttigt!


Jag var på Intagningsprovet till skolan och det kändes som om det gick väldigt bra. Så nu är det bara att hålla tummarna för ett positivt besked i Juli.


När jag var klar i Storvik så begav jag mig till Sandviken för att titta på min stora lillasysters bal. Hon var så fin så jag började nästan gråta! :)


Idag så har jag varit grymt duktig, städat, diskat, bakat godaste matbrödet och diskat lite mer. Känns bra som fan!


Snart kommer min Älskade J hem och ikväll så blir det mysmysmys. Äntligen!


'til later


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 12 maj 2008 17:42

I lördags tog jag klivet över till att vara närmare 50 än födseln!

På morgonen fick jag frukost på sängen av min ÄlsklingsPälskling och sen städades det lite och gjordes tårta. Efter en dusch så lånade vi bord och stolar av A & A så vi kunde sitta ute. Runt 14 började släkten, vänner och Svärmor droppa in på fika. Mycket mysigt.

Sen kom F med sin E och vi öppnade en öl och började med att göra iordning klyftpotatis och sminka mig. Mitt i allt detta kom Padre med familj så det vara att slänga på mer kaffe och ta fram allt fikabröd igen. 


Runt 19 började alla vännerna komma, med Systempåsar och grilltillbehör i högsta hugg. Det blev en förjävla rolig kväll, helt underbar helt enkelt. Grillning, många kompisar och tokvarmt ute till 23. Perfekt!


Presenter: 

* Sweden Rock Festival-biljett!

* Rockweekend-biljett!!

* Utemöbler med tillhörande dynor

* 3 Vinare

* En fin Döskallelåda med 9 småflaskor Jägermeister i

* 5 Småflaskor Absolut

* 2 Champagneglas

* En Dead Pigeon-tischa

* 2 Ljuslampetter

* Ett Halsband som min Moster gjort

* En Blomma

* En skiva med Duffy


Till Alla som kom: Tack som fan för en urtrevlig kväll!! :)


Idag började jag mitt nya jobb. Har fått så mycket info på 7 timmar så det kliar i hjärnan. Men det verkar intressant. Ser fram emot att lära mig allt.


Imorrn så ska jag ner till skolan jag sökt och gå på förkurs. Håll tummarna för att det går bra.


'til later, Rock on! 


Av Cenntia - 8 maj 2008 10:24

Jag fick jobbet, börjar på måndag.

Jag är ledsen idag, besviken.

När man har sett fram emot nåt så himla länge och då menar jag verkligen sett fram emot så blir man så ledsen och besviken när det inte blir så..

Vill att de här dagarna ska gå nu så det blir nästa vecka nån gång. Känns som om det inte spelar nån roll längre. Det värker i mig och jag vill inte längre. Vill inte vara. 


På lördag blir jag 25.

Av Cenntia - 7 maj 2008 14:37

Japp, var på jobbintervju idag på morgonen, i Söderhamn. Det kändes riktigt bra så jag hoppas verkligen att jag får nåt att göra, annars blir jag knäpp snart.

Sen missade jag precis bussen hem så jag fick vänta en timme ett blåsigt och kallt väder. Tråkigt.

Men det blev oändligt mycket bättre när jag väl kom till hemstaden där jag mötte upp F, E & Världsmästar'n för att äta lite och sen åkte vill till Designen för att morsa lite på våran gamla handledare medans E & Världsmästa'rn var på möte.


Nu är jag hemma och fixar lite med folk till 15-års jubileét i augusti. Ser fram emot det som fäsch.


Ikväll ska jag vara lite barnis medans A & Jo är på jobbmöte. Min älskade J blir sen ikväll så det är skönt att ha nåt att göra.


'til later


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 6 maj 2008 11:54

Solen vägrar titta fram idag, tråkigt. Jag som hade tänkt sitta ute och läsa men det får bli inomhus istället då.


Somnade sent igår, var lite svårt att sova men jag har inte vaknat en enda gång inatt. Hade en mystisk dröm som jag inte tänker analysera.


Igår kom Granny hit och hade med sig glass och Madre kom precis när vi börjat äta den så hon fick också en skål. Sen blev det mest prat och de äldre generationerna hjälpte mig med ett knepigt korsord. Kvällen var mysig.

Känns som om det var en bra dag igår och imorrn ska jag på intervju i Söderhamn. Spännande!

Håll en tumme är du schysst.


Hårdrock

Ovido - Quiz & Flashcards