Alla inlägg under juni 2008

Av Cenntia - 29 juni 2008 20:06

Jag vet att jag har varit dålig på att blogga på senaste tiden, men det finns anledningar till det, anledningar jag inte tänker ta upp nu..


Igår var jag på Katrine och Olles bröllop och det var så vackert. Allting var lyckat och jag hade väldigt roligt hela dan och kvällen.

Det är det roligaste som jag har haft sen jag kom hem från SRF..

Tack till Katrine och Olle som bjöd mig.


Orkar inte blogga om allt som händer i mitt liv, måste få smälta det som händer innan jag kan sätta det på pränt.


Jag mår absolut inte bra nu, sjunker lite mer nu, jag hoppas på hjälp från någonstans snart, Satan, Mr P, Gud, Madre, Vänner, Vemsomhelst...


Ingen Rock 'n' Roll nu...

Av Cenntia - 23 juni 2008 14:46

Jaha, då var man åter gräsänka en vecka då.. Är så tråkigt!


Fast den här vecka har jag iallafall lite att göra och jag är inte sjuk.


Imorgon ska jag ÄNTLIGEN få klippa mig och färga håret. Min otroligt snälla plastmamma hjälper mig med betalningen. Ska bli så skönt att inte behöva gå på bröllopet och se ut som ett polskt fnask i huvudet. Sen ska jag till Mr P på eftermiddagen.


På onsdag ska jag återigen till Mr P och prata medicinering. Vet fortfarande inte hur jag ställer mig till det. Kanske vore bra att få ordning på "surret" och börja jobba på att må bra igen.


På torsdag ska jag göra nåt, men jag har tyvärr glömt bort vad det är. Kommer väl på det senare. Misstänker starkt att jag lider av Alzheimers Light..


På fredag kommer Älsklingen hem och på lördag ska jag på bröllop. Mitt ex's kusin bjöd mig, och jag tycker mycket om henne och hennes kille så jag tackade ja. Kommer bli roligt :)


Idag blir det bara slapp och lite barnvakteri.


'til later


Rock 'n' Fucking Roll 

Av Cenntia - 21 juni 2008 21:09

Igår var det Midsommafton och vi åt så otroligt god mat hos Madre. Ville aldrig sluta äta, men tyvärr var vi ju tvugna till det. Delade ett gott vin med Madre.


Efter matintaget och mycket trevligt snack så skjutsades vi till Slottet i Dalen till J's släktkalas. Märk min förvåning när jag klev ur bilen och tre barndomskamrater satt och drack öl i solen utanför Slottet. Pratade med dem en stund innan jag gick till baksdan och fratterniserade med släkten en stund. Gick sedan tillbaka till framsidan och då kom ytterligare en barndomskamrat. Mycket skoj och gamla minnen.


Det blev en sen kväll innan Svägerskan, J och jag fick en taxi hem. Stjärtvärmen på i taxin och sen i säng direkt när vi kom hem.


Sov länge imorse medans stackars J var tvungen att gå upp och jobba.

Ikväll blir det bara slapp och fotboll. Känns tråkigt att spendera ännu en lördgskväll hemma, men vad gör man?


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 19 juni 2008 13:52

Ett lugn börjar sänka sig i mitt huvud. Vet inte om det beror på att jag slutat jobbet eller om att jag kommit igång hos Mr P igen, men det känns skönt.

Men jag tänker inte ta ut nåt i förskott, det kan komma när som helst igen. 


Idag så blir det lugnt, ska på stan med Madre och handla lite åt LilSis på Glasbanken. Alltid kul att kunna hjälpa ett syskon i nöd. :)


Fått låna Gilmore Girls season 6 av svägerskan min så nu har jag att göra de närmaste dagarna.

 

Imorgon är det midsommarafton och det innebär mat hos Madre och sen till Slottet i Dalen. Same as last year James.


'til later


Glad Rock 'n' Roll Midsommar på er alla 


Av Cenntia - 17 juni 2008 18:36

Idag så har jag varit till Mr P och det var tungt.. Mycket tårar som kom. Fast renande på nåt sätt, att en person som inte känner mig sen innan lyssnar på mig.


Efter det så åkte jag till Granny och åt lite frukost och sen slockande jag på soffan i 2 timmar innan jag åkte på jobbintervju som gick bra. Håll en tumme för att jag får det.

Cyklade ner på stan där jag mötte upp Granny och så handlade vi lite och åt glass.


När jag skulle dra mig hemåt så ringde F och hon var på station för att vänta på buss till Slödderhamn så jag tog mig dit och så pratade vi lite, vilket var väldigt skönt. Love you min OriginalHöna!


När jag kom hem så hade Älsklingen köpt en ny dator (våran gamla dödde i åskvädret igår) och det var en bärbar! Snygg och lämplig. Sen hade J möblerat om lite i datorrummet så nu börjar det ta form.


Ikväll blir det slappt framför TV'n eftersom J är på personalferre.


'til later


Rock 'n' Roll you Fuckers!

Av Cenntia - 12 juni 2008 04:23

Ännu en sömnlös natt..

Tokångest, "surrigt" som fan nu!

Huvudet spricker

Rumsfobi, inte sovrummet inte köket, där finns farliga saker

Vad är det som händer egentligen, det skulle jag bra gärna vilja veta.


Fortfarande ingen röst... 

Av Cenntia - 11 juni 2008 17:14

Jag har blivit sjuuk!

Kan inte prata, hög feber, hosta och huvudvärk.

Huuu...


Fast att jag inte har nån röst gör väl inget för jag pratar ju så mycket att jag kommer att ha fyllt min kvot när jag fyller 69.

Får ibland frågan: Varför pratar du så mycket?

Hmm..man kanske skulle dra ner på "tjötandet"?


Man får iallafalla mycket tid att fundera när man inte kan prata och det har ju inte varit positivt. Hade "Surr" i måndags kväll och den totala tystnaden gör att det bara har växt de senaste dagarna så nu börjar det bli riktigt outhärdligt.

En Stesolid kanske?


Insett att jag verkligen måste hitta ett nytt jobb, vantrivs man så mycket som jag gör så är det nog inte hälsosamt.

Arbetsförnedringen, here I come...jippidido..


Fick en matlåda av A idag, väldans gulligt tyckte jag.

Ska bli mumsich.


'til later... nä jag orkar inte..

Av Cenntia - 9 juni 2008 12:26

Nu har det Festivalats som fan!

I tisdags morse så satte sig jag F & E i bilen som vi vände söderut mot Norje. Resan tog ca 10 timmar, inklusive mat och kisspauser. Under resans gång så kom F på den otroligt briljanta ideén att vi skulle skicka iväg ett SMS till galningarna vi lekte med hela förra året. Sagt och gjort, ett SMS slängdes iväg och ett svar kom: "Vi är en mil från Norje. Vi ses där. :)" Härligt tyckte vi!


När vi väl kom ner så parkerade vi och gick för att lösa in festivalarmbanden, hämta packning och sen "checka in" på campingen. När vi sen var på väg för att leta reda på "våran" campingplats så kommer det ett välbekant gäng grabbar, kramkalas! Vi slog upp tält vid dom och har lekt med dom hela festivalen och jag tror inte det hade blivit lika roligt utan dom. :)


Onsdagen var det mest sitta på campingen och inta alkohol för mig eftersom jag bara hade 3-dagars, men det var roligt också :P


Torsdagen var lätt bästa dagen, bandmässigt sett, sprang hela tiden mellan scenerna och hade den ena hallelujaupplevelsen efter den andra. Fredag och lördag var det lite segare med band, men roligt ändå.


Band som är värda att nämnas:

*Black Stone Cherry

*Volbeat

*Coheed & Cambria

*Disturbed

*Judas priest (HL)

*Whitesnake

*Ministry

*Def Leppard (HL)

*Avantasia (överraskning)

*Mustasch

*Poison (HL)


Sen såg jag en massa andra band, man stannade nån låt eller två, men räknas det?


Berusningen var perfekt hela festivalen, jämn och inte störande, precis som det ska vara. :)


Lärt mig lite nya uttryck och att Langos ger en härlig festivalmage.


Har mycket mer att berätta, men jag känner att jag måste få lite perspektiv och få acklimatisera mig till verkligheten nån dag.


Gånger jag har skrivit ordet FESTIVAL i detta inlägg: 6 ggr (trodde det skulle vara mer)


'til later


Sweden Rock we Love you!!

Ovido - Quiz & Flashcards