Alla inlägg under april 2008

Av Cenntia - 30 april 2008 11:55

Natten mot igår så var min Älskling uppe hela natten och kräktes och igår var det min tur. Attackkräktes hela dan och fick inte ens behålla vattnet jag drack. Så jag är lite sliten idag.


Sista April. Dagen man super bort hjärnan, men så blir ju dock inte fallet för mig då... :(


Hoppas det är över nu iallafall.


Ha d King


Rock 

Av Cenntia - 29 april 2008 10:43

Det vet man när ingen jävel i ens egen ålder ska festa på sista april. Alla planer man hör är de som är mellan 16 och 20...


Fan 

Av Cenntia - 28 april 2008 10:27

Jag har inte skrivit på ett tag nu, sorry.

Har varit vissa händelser, som jag inte orkar skriva om nu, som gjort att det inte blivit så mycket bloggande men jag hoppas det blir bättre nu.


Helgen inleddes i lördags morse då vi hjälpte svärmor att flytta. Då jag inte äger nån överflödig muskel så bar jag de lätta sakerna och lekte med J's lillasyster lite. Sen blev vi bjudna på mat av svärmor och sen bar det av hemåt för J skulle iväg och grilla, dricka öl och planera Elitloppet. Tror det blev mest öl. Själv somnade jag på soffan och sen tog jag min cykel och trampade ner till Scandic där jag blev bjuden på en tre rätters middag. Spenderade natten på F's soffa. Tack F för en mycket mysig kväll, du är guld värd.


Igår så cyklade jag hem i rasande fart för att kollapsa på soffan och titta på F1-loppet. Lite barnvakt och sen gjorde Älsklingen och jag tacos.


Sovit lite pruttigt inatt, men känner mig någorlunda utvilad. Ska ut och övningsköra med Madre snart. Ja, jag vet, jag är snart 25 år och har inte körkort, dåligt.


F & A, ni är världens bästa brudar. Love 

...

Av Cenntia - 24 april 2008 20:02

    Förlåt

Av Cenntia - 23 april 2008 16:47

Varit uppe hela natten.

Somnade när Älsklingen åkte till jobbet och vaknade kl 14.

Låg i sängen ett bra tag.

Har ätit lite och ska iväg snart.


Vill inte ha det här jävla "surret", vill inte må så här..


Hjälp


Längtar efter min J men han kommer inte hem förrän sent ikväll och jag har sån ångest. Känns som om hela världen hatar mig, känns som om den skiter i om jag syns eller om jag är osynlig.


Hate it 

Av Cenntia - 23 april 2008 01:55

Idag har varit en bra dag faktiskt.

*Kl 10.00 var jag till Rehab och fick lite hjälp

*Kl 10.30 knatade jag i det fina vårvädret till Granny, lekte med Bullen och åt lite

*Kl 12.30 mötte jag F och vi "redde ut" det som är jobbigt just nu

Efter det knatade vi ner på stan och F bjöd på en glass och lite blajsnack, mycket treflich.

Kom hem runt 17 med min Älskling och sen har jag varit "en-gång-i-månaden-grinig". Min J är fantastisk, spelar ingen roll hur grinig jag eller att jag ligger på soffan och surar över småsaker, så skrattar han och pussar på mig. Fast han tar tillfället i akt och jävlas med mig, vilket inte gör mitt mens-humör bättre Älskling, och har lite roligt åt mig. Han har nog inte alla pommes fritsen på tallriken, för jag har väl aldrig träffat nån kille som är som han. Han är min Knäppas. :)

Kollade på fotbollen, men det var en tråkig match förutom de sista sekunderna när Liverpool nickade in ett självmål mot Chelsea.. Sopor!


Hade lite små "surrkänningar" under fotbolen och när jag duschat och lagt mig så blev det värre. Tog en jävla Stesolid och här är jag nu. Gråter iallafall inte, bara lite molande i huvudet. Men jag vill inte att J ska vakna om jag knäpper på lampan, därför gick jag upp.


Är det fint väder imorrn så ska jag leta upp en brassestol och sitta i "trädgården" och läsa min bok.


F, du vet att jag gör allt för dig, jag ställer upp på dig jämt.


'til later


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 21 april 2008 12:04

Det blev fest i lördags.


När jag sett Es 3's föreställning, som var kick-ass-bra, så knäppte jag på min mobil och där fanns X antal mess från A och Älsklingen där A bad mig festa med henne och från J där han skulle ut med en kollega, så det var bara att dra på sig festardressen och bege sig till förferren. Väl där var det attans så skojsigt och sen har jag lite minnesluckor om vad som hände på utestället, men jag vet att jag hade roligt iallafall. J kom hem kl 5 på söndagsmorgon och ända var det jag som brottades med Herr Bakfylla hela dan igår. Orättvist!


På kvällen blev det LA Ink hos A innan vi tog en promenad, vilket var både välbehövligt och skönt.


Vaknade imorse och insåg varför jag var en riktig surkärring igår. Girls, you know what I'm talking about... Så nu är det bara att sponsra Libresse i några dagar.


Så nu är det bara att försöka få tag på J och be om ursäkt. Japp, jag vet att det var mitt fel och nu vet jag att det var min kropps fel, jag står för det.

Ledsen Älskling för att jag var en riktig Bitch igår.


Rock 'n' Roll

Av Cenntia - 19 april 2008 12:23

Min Älskling jobbar på stan idag, det är Kulturdag så fritidsgårdarna är öppna. Kanske åker ner och tittar lite. Minsta syster ska nog också ner.


Ikväll är det premiär för Es 3's slutproduktion "Romeo & Julia" så den ska jag gå och titta på. Kusinen är ju med och så har jag jobbat lite med den när jag hade praktik där. Ser fram emot det.


J ska ut på galej ikväll och det orkar inte jag så jag kanske lånar en lägenhet inatt och tar det lungt med film och en bok.


'til later

Rock 'n' Roll 

Ovido - Quiz & Flashcards